Home »
Begin jaren tachtig begon Interselect met assessments en behoorde daarmee tot de eerste bureaus die dat in Nederland deden. Oprichters Jos van Bree en David Polak startten in 1977 twee bv’s: Interselect voor recruitment en Interselling voor trainingen. Het eerste kantoor stond in het Brabantse Raamsdonksveer en al snel volgden vestigingen in Amersfoort en Breda. Na verloop van tijd vestigden de drie bedrijfsdelen zich onder één dak, in een nieuw pand in Gorinchem.
Jos reisde in de beginjaren regelmatig af naar Japan en Amerika, waar ze al veel verder waren op het gebied van assessments. Het was tot die tijd bij recruitment gebruikelijk om af te gaan op de ervaring van de recruiter en persoonlijke aannames. Assessments werden vooral ingezet als onderbouwing dat het advies aan de klant goed was. Een heel verschil met het Interselect van nu, waar de directeuren Simon Reehoorn en Herma Sterken sinds 2014 de scepter zwaaien. Inmiddels zijn werving en assessment strikt gescheiden om het ‘keuren van eigen vlees’ te voorkomen. Interselect werft daarom ook niet. Daarnaast worden assessments tegenwoordig veel breder ingezet. Maar dat is niet het enige dat is veranderd. Duurde een assessment voor topfuncties vroeger zeker wel drie dagen, nu is – na het vooraf online invullen van een aantal testen – vaak ruim een halve dag voldoende.
Al sinds 1977 richt Interselect zich dus op het optimaliseren van organisaties. Dat doen we door talenten binnen deze organisaties te ontdekken en ontwikkelen. Zo ondersteunen we organisaties in het stimuleren van de persoonlijke groei van medewerkers én in de verandering en groei van de organisatie als geheel.
Wij zijn actief in het onderwijs, de profit en non-profit sector van Nederland. We kunnen daarbij bouwen op een zeer trouwe klantenkring. Met ruim honderd klanten en een jaarlijks groeiende omzet heeft Interselect een stevige, eigen plaats in de markt veroverd. Wat kenmerkt Interselect?
Onze aanpak is altijd maatwerk: jouw behoefte en ontwikkeling staan bij ons centraal. Wij bieden onze klanten de kennis van een vakinhoudelijke professional met eigen praktijkervaring. Tegelijkertijd zijn wij de bekwame partner, die kritisch en pragmatisch meedenkt. Daarbij maken we in alles gebruik van eigentijdse tools en methodes, waarin we blijvend investeren.
Bij Interselect geloven we dat het samenkomen van verschillende perspectieven, achtergronden, oriëntaties en kennis in een organisatie leidt tot meer variatie. Niet alleen in visies en oplossingen, maar ook in meer creativiteit en innovatie. En daardoor uiteindelijk in betere resultaten en beter beleid. Gelijkwaardigheid, inclusie en diversiteit in de organisatie zijn voorwaarden voor een (snel)lerende en innovatieve organisatie. Wat uiteindelijk in hoge mate bijdraagt aan de prestaties van de organisatie. Voor Interselect een meer dan interessante uitdaging om hier een bijdrage aan te leveren, zonder te suggereren dat we dit perfect uitvoeren. We blijven als organisatie waakzaam en alert op onze eigen ‘blinde vlekken’ als het gaat om deze thema’s.
Benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.
Managing partner / consultant
s.reehoorn@interselect.nl
06 226 000 42
Partner / Consultant
h.sterken@interselect.nl
06 25024 409
Assessor
info@interselect.nl
0183 693939
Assessor
info@interselect.nl
0183 693939
Assessor
info@interselect.nl
0183 693939
Assessor
info@interselect.nl
0183 693939
Assessor
info@interselect.nl
0183 693939
Assessor
info@interselect.nl
0183 693939
Assessor
info@interselect.nl
0183693939
Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!